אשמח לתגובות על הטיעון הבא בהקשר לפירוש ברובד העמוק של השיר אל הפילים חלק א: אנסה להוכיח שאלתרמן אכן התכוון על ידי שימוש באינטרטקסט למשוך את תשומת לבנו אל הקטע שבמסכת סוטה. ראשית נעתיק לכאן את שני בתי השיר הראשונים: אין קץ לחכמה ואין כסיל לק י ש ו ט ואפילו ידך הלבנה אשמה ה י א - אצא לי על כן, במעיל קיץ פ ש ו ט, לטייל בין פילי השמיים. כי היום שעבר והים שסער והאור שנגדע כארז, שטים אליהם, אל כ ח ו ל י ה ש ע ר, אליהם – ר כ י ה כ ר ס. סך-הכול 39 מילים. ונעתיק לכאן את הקטע העוסק בעונשה של הסוטה ממסכת סוטה: תלמוד בבלי מסכת סוטה דף ח/ב היא קשטה לו פניה - לפיכך פניה מוריקות. היא כחלה לו עיניה - לפיכך עיניה בולטות. היא קלעה לו את שערה - לפיכך כהן סותר את שערה. היא הראתה לו באצבע - לפיכך ציפורניה נושרות. היא חגרה לו בצילצול - לפיכך כהן מביא חבל המצרי וקושר לה למעלה מדדיה. היא פשטה לו את יריכה - לפיכך יריכה נופלת. היא קיבלתו על כריסה - לפיכך בטנה צבה. סך-הכול 66 מילים. לא מצאתי שום טקסט נוסף בתוך כ 80 אלף ספרי קודש ובכל רחבי האינטרנט שמכיל את 6 השורשים הללו (היא, קשט, כחל, שער, פשט, ירך (רכי), כרס) בתוך פחות מ 100 מילים!
|