הפורום
הגב לנושא נושא: אצל מנחם פרי - אלתרמן פותח אולי את העשירייה השלישית של המשוררים העבריים במאה העשרים. האמנם?
:
נוצר ע"י דוד גוטרזון - מנהל האתר על 17 אפר 2010 16:11
פרופ' זיוה שמיר שלחה לאתר מאמר חדש. המאמר נמצא במדור "מאמרים" בקטגוריה "כוכבים בחוץ" שם המאמר הוא "עיר אשר עיניה זוהב מצופות - על שירו של אלתרמן "ליל קיץ" ("כוכבים בחוץ")". במאמר יש גם התייחסות לנושא שמנחם פרי עורר. הנה הציטוט מסוף מאמרה: "רוב ההאשמות שטפלו על אלתרמן – האיש ויצירתו – נובעות אפוא מאי-הבנה, אי-הבנה שבשוגג או במזיד. האשמת יוצרה של יצירה אָ-מימטית כיצירת אלתרמן באי-נאמנות למציאות ול"ריתמוס החיים" יש בה, כמובן, מטעמה של טאוטולוגיה, משל יאשים אדם את הקריקטוריסט בהגזמה, את כותב האופרה בפתוס או את מחבר הגרוטסקה באי נאמנות למציאות. לא במקרה ולא אגב-גררא כתב אלתרמן את שירי "כוכבים בחוץ" בקצב תבת הנגינה, ולא במקרה צבע אותם בצבעים עזים ומופרזים. הפלאתם המכוּונת והמוּדעת לעצמה של מראות היום-יום הפשוטים ביותר היא תכונת יסוד של ספרו. האם צודק מנחם פרי שעה שהוא מנסה להעלות את שירי אבות ישֻרון על נס, ולהנמיך את שירת אלתרמן בעיני ציבור הקוראים העברי? האם צדקו בני דורם של שלונסקי ואלתרמן, שעה שזלזלו בגלוי בשירי אבות ישֻרון, ופטרו את רובּם כשיריו של משורר תמהוני ואקסצנטרי? האם טועים כל אותם קוראים וחוקרים שעדיין הולכים שבי אחרי שירת אלתרמן, חרף כל החרפות שהוטחו בה מימי קורצווייל ורטוש, מרדכי שלו ונתן זך ? האמת מצויה כנראה אי שם בין הקצוות, ועתידם של שירים אלה בתודעה הקולקטיבית ובתודעתם של קובעי הטעמים הוא שיכריע ככלות הכול את הכף. לי כשלעצמי, ולא לי בלבד, נדמה שמדובר בתופעות ספרותיות בהיקף ובדרגת חשיבות שונים בתכלית, וכי שירת אלתרמן תשרוד גם כאשר, כדברי המשורר באחד מפזמוניו, כבר איש לא ישמע וכבר איש לא יידע והדרך תוסיף לרוץ לבדה. "
שם משתמש:
קוד אבטחה:
CAPTCHA image
הכנס את הקוד המוצג למעלה בתיבה למטה
נושא:
RE: אצל מנחם פרי - אלתרמן פותח אולי את העשירייה השלישית של המשוררים העבריים במאה העשרים. האמנם?
הודעה:

שלח

בטל

תצוגה מקדימה
סקור נושא
Active Forums 4.1